Kundservice - Kontakta oss

FAQ | Frequently Asked Questions

Choose a category :

Ordering Online

Är dina produkter lagliga i ditt land?

Vi kan inte ge någon information om våra produkters rättsliga status i ditt land, eftersom antalet länder vi skickar till gör det omöjligt för oss att hålla oss uppdaterade på vad som är lagligt i vilka länder. Det är ditt eget ansvar att undersöka dina lokala lagar och bestämmelser innan du beställer hos oss eftersom vi inte kan hållas ansvariga om ditt paket stoppas av tullen.

Hur lägger jag en order?

  • Bläddra och välj de objekt som du önskar köpa
  • Lägg till önskade produkter till din kundvagn med "Lägg i varukorgen"-knappen och bestäm antal
  • Klicka på "Kassa" när du är färdig med produktval
  • Följ sedan anvisningarna på betalningssidan

Du måste skapa ett konto om du inte redan har ett hos oss. Du kan göra detta innan du fortsätter till betalning för din beställning - följ bara "Registrera här" -länken vid kassan.

Finns det ett krav på minimumköp?

Ja, minimumköp på 15 € (inkl. moms) är kravet för att lägga en beställning.

Kan jag ändra en befintlig beställning?

På grund av den hastighet som paket skickas ut är det osannolikt att du kommer att kunna ändra i din beställning när din betalning har mottagits. Vi behandlar beställningar så snart som betalningen accepterats. Om du behöver kontakta kundservice angående en beställning, gör det så snabbt som möjligt för att undvika komplikationer. Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose dina önskemål, men det är inte garanterat.

Kan jag duplicera en tidigare beställning?

Beroende på statusen på ditt paket finns det 2 olika sätt att avbryta en beställning beroende på om den har skickats eller om det är fortfarande är under förberedelse.

  • Beställning under förberedelse: kontakta oss via kontaktformuläret nedan - se till att du är inloggad och att du väljer det beställningsnummer du önskar att avbryta
  • Beställning skickad: det går inte att avbryta en beställning efter det att den har skickats, du måste returnera den och kräva återbetalning. Se länken nedan för vidare information

Se retur-information

Hur upphäver jag min order?

För att upphäva en beställning behöver du bara skriva en förfrågan i formuläret på vår Kontakt sida. Fyll även i din mejladress och ditt ordernummer för snabb bearbetning av din förfrågan. Om du önskar att ändra din order eller betalningsmetod kan du göra på samma sätt.

Notera att din order endast kan ändras eller avbeställas om vi fortfarande har kvar dem, skickade beställningar kan inte ändras eller upphävas.

Pricing & Payment

How can I pay for my order?

There are several payment options available to you on the Royal Queen Seeds webshop:

  • Visa & Mastercard
  • Bank transfer
  • Cash in envelope
  • Bitcoin

Instructions on how to complete each type of payment are provided after choosing your preferred payment method at checkout. Please follow these instructions carefully.

Hur du betalar med kreditkort

Du kan betala din order med kreditkort. Fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsdatum samt den tresiffriga säkerhetskoden som finns på baksidan av kortet. Om betalningen gått igenom kommer vi kunna börja hantera din order på en gång.

Notera att vi inte kan hantera förbetalt eller kontokort.

Både VISA och MasterCard har nyligen introducerat en ny funktion där en ytterligare kod eller ett lösenord är nödvändigt för att bekräfta din identitet. Om du inte du inte har fått en kod eller ett lösenord till ditt kort än, kontakta då din bank för ytterligare information eller se följande hemsidor:

För Verified by Visa, klicka här
För Mastercard Secure, klicka här

Hur man betala med banköverföring

På Royal Queen Seeds kan du betala via banköverföring (genom internetbank eller via telefon). När du har gjort din beställning kommer vi skicka följande bankuppgifter:

details

Du kommer också få ditt ordernummer, notera att det är viktigt för nästa steg.

Ta ditt ordernummer och dina bankuppgifter till din lokala bank eller till din banks internetsida och be om att få/välj att skicka din betalning.

Fyll i ditt kontonummer, IBAN och BIC/Swift-koder. I vissa fall kommer din bank också be om en adress, du kan kontakta kundservice för denna information.

Fyll i ditt namn och ordernummer i fältet för ”Övrig information”.

När du gjort din beställning och den slutgiltiga kostnaden visas, fyll då i summan som ska överföras. Fyll inte i att överföringskostnaden ska delas eller betalas av mottagaren då betalningen i så fall blir avvisad.

Hur du betalar med kontanter

För att betala för din beställning med kontanter kan du skicka kontanter i ett tjockt kuvert utan fönster. För säkerhets skull bör du INTE lägga några mynt i kuvertet. Överbetalning kompenseras med växel om möjligt. Vi råder dig att omsluta pengarna i kartong för att de inte ska synas genom kuvertet.
Notera att vi endast accepterar kontanter i valutorna € Euro, $ US Dollar och £ Pund.

Du kan skicka kuvertet med korrekt frankering till följande adress:

Snorkel Spain SLU
Apartado de Correos Nº 146
08170 Montornés del Vallés
Spain

Glöm inte bort att ditt namn och ordernummer ska finnas med i kuvertet. Kuvert som skickas från länder i Europa brukar komma fram inom fem eller sex arbetsdagar, men att använda denna betalningsmetod är fortfarande på egen risk.

Om du är orolig för risken att dina pengar ska försvinna med posten rekommenderar vi att du skickar din betalning med mottagningsbevis. Denna metod är oftast försäkrad och gör att du kan få kompensation från posten. Läs dock på om företagets villor innan du skickar via mottagningsbevis eftersom alla företag inte kompenserar dig för pengar som försvinner med posten.

Notera att betalningen för din order är på egen risk. Kontakta ditt lokala postkontor för mer information om hur du minimerar risken och skickar din betalning på ett säkert sätt.

How to pay using Bitcoin

We also accept Bitcoin as payment method. Please follow the instructions in the link below to use this option.

Bitcoin payment

Kan jag betala med PayPal?

Tyvärr, vi kan inte ta emot betalningar från ditt PayPal-konto. PayPals policy gentemot de produkter vi säljer gör att de inte kan erbjuda deras betalningsalternativ till vår webshop.

Vi är dock övertygade om att det finns en betalningsmetod som passar dig. De inkluderar (men är inte begränsade till):

Kreditkort, iDEAL, banköverföring, E-bank, kontanter och bank-kontakt.

Kan jag betala med check?

Nej, vi tar inte emot checkar av något slag. Ett alternativ kan vara att skicka kontanter istället. Se FAQ: ”Hur du betalar med kontanter”.
Royal Queen Seeds accepterar också andra betalningsmetoder som Kreditkort, iDEAL, banköverföring, E-bank, kontanter och bank-kontakt. Om du behöver mer information gällande dessa betalningsmetoder, kolla närmare på våra FAQ.

Kan jag betala via postanvisningar?

Vi kan just nu inte använda postanvisningar som en betalningsmetod för din beställning. Ett alternativ kan vara att skicka kontanter istället. Se FAQ-sidan: ”Hur du betalar med kontanter”.
Royal Queen Seeds accepterar också andra betalningsmetoder som Kreditkort, iDEAL, banköverföring, E-bank, kontanter och bank-kontakt. Om du behöver mer information gällande dessa betalningsmetoder, kolla närmare på våra FAQ.

Tar ni emot postförskott?

Tyvärr har vi i nuläget inget sätt för dig att betala för din beställning vid mottagandet av ditt paket.

Erbjuder ni grossist- eller storköpspriser?

Om du planerar att köpa stora kvantiteter eller vill göra en grossist-beställning, kontakta oss via vår sida Kontakt med detaljer för produkterna och vilken mängd du är intresserad av så kan vi ge mer information.

Kan jag få rabatt?

Royal Queen Seeds försöker alltid erbjuda bästa möjliga pris för alla produkter.
För att spara ännu mer finns det några valmöjligheter för dig.

Hur får jag en rabattkupong, billiga produkter eller gratis saker?

  • Det enklaste sättet är att delta i alla tävlingar på www.royalqueenseeds.com eller www.facebook.com/rqseeds
  • Gilla vår Facebook-sida vi ikonen på www.royalqueenseeds.com. Du får då automatiskt en rabatt på 5%. Om du inte ser din digitala kupong, stäng då av alla reklamblockerande  program du har igång på din webbläsare och försök igen
  • Om du skriver en recension på en de produkter du köpt från oss gör att du kan tjäna en rabattkupong

Frakt

Levererar ni produkter till mitt land?

Även om vi levererar över hela världen har vi ingen möjlighet att skicka produkter till dessa länder: USA, Australien, Kina, Malaysia och andra länder i Asien. Listan på länder vi skickar till går också att se nedan:

Klicka här

Om du inte hittar ditt land i listan, kontakta oss via formuläret på Kontakt-sidan. Vi hjälper dig gärna.

Är frakten diskret?

Vi gör allt vi kan för att säkerställa att paketen inte uppvisar någon övrig information förutom ditt namn och leveransadress. Paketen är enkla så att de inte drar till sig någon uppmärksamhet. Du kan se ett exempel på hur ett paket kan se ut på vår sida för Fraktinformation.
Innehållet visas aldrig på utsidan och det finns ingen blankett på insidan som anger vilken typ av produkter det är i paketet.
Du kan också se hur stealth shipping ser ut i vår video på sidan Fraktinformation.

Vad är Stealth Shipping?

Med Stealth Shipping blir dina frön levererade i sin originalförpackning som läggs i ett pålitligt DVD-omslag som blivit förslutet för maximal säkerhet. Det finns ingen reklam, faktura eller annan referens till RoyalQueenSeeds.com i paketet. De frön du har beställt (i sin originalförpackning) är omslutna av ett ark som ser ut som de du hittar i ett vanligt DVD-omslag, vilket sedan placeras i omslaget. DVDn är äkta, du kommer få en slumpmässig B-film när du får din beställning. Sedan försluts omslaget för att undvika nyfikna ögon.
Vi tar en extra kostnad på €5 för denna speciella frakttjänst.

Skickar ni till postbox-adresser?

För att skydda ditt privatliv och för att kunna erbjuda så bra service som möjligt skickar vi bara produkter till privata adresser.

Levererar du till postkontor eller distributionscentraler?

Please check the English version of the FAQ

Kan jag spåra mitt paket?

Vi ger dig möjligheten att spåra ditt paket när du väljer fraktsätt för din order. Dock finns inte denna möjlighet för alla destinationer. Detta är en extra tjänst som vi erbjuder och på grund av det tillkommer också en avgift. Vi råder dig att välja detta alternativ om du vill följa ditt paket och få information om leveransen.
Om du inte väljer detta alternativ kommer din order bli skickad med ditt nationella transportföretag, vilket innebär att du inte kommer kunna spåra din beställning. Beställningar inom Nederländerna brukar levereras nästa dag om du gör din beställning före klockan 14.00. Leveranser inom EU tar oftast upp till fem arbetsdagar och utanför EU kan leveransen ta upp till två veckor, i vissa fall längre tid.
Kontakta gärna vår kundservice genom att använda Kontaktformuläret om du inte har fått ditt paket på förväntat datum för leverans.

Vilket företag använder ni för att skicka produkter?

Vilket företag använder ni för att skicka produkter?
Paket med spårning skickas via vårt eget nätverk och ankommer därför snabbare än med andra tjänster. Spårning är möjligt för paket vid användandet av koden som skickas via email. En tilläggskostnad tillkommer för denna tjänst, samt för vår stealth shipping-tjänst.
Alla paket som skickas med Stealth eller Standard-frakt skickas via den nationella postservicen. Med standardfrakt, när ett paket når den Holländska gränsen eller anländer med flygplan, skickas det vidare till nästa lokala postservice. Detta fortsätter tills det når leveransadressen.

Kommer mitt paket kontrolleras av tullen?

Ditt paket kan alltid bli kontrollerat av den nationella tullen, oavsett vilken fraktmetod du använder.
Notera att vi inte kan ge någon information om våra produkters lagliga status oavsett om vi skickar produkter till ditt land. På grund av det antal länder vi skickar produkter till är det omöjligt för oss att hålla koll på vad som är lagligt i vilka länder.
Det är ditt eget ansvar att ta reda på ditt lands lagar och bestämmelser innan du beställer produkter från oss. Vi kan tyvärr inte ta på oss ansvaret om ditt paket blir kvarhållet eller stoppas av tullen.

När kommer min order att skickas?

De flesta beställningar skickas inom loppet av 24 timmar efter att betalningen mottagits. Vi levererar måndag-fredag med undantag för nationella högtider.
En försenad status kan betyda att en produkt är slut eller att det är något fel med adressen du angav. Om så är fallet får du ett mejl från oss med mer information.

When will I receive my order?

Most deliveries take between 3 and 5 working days. However, you should allow up to fifteen business days for your parcel to be delivered.

More shipping info

Kan jag omdirigera mitt paket till en annan adress?

En leveransadress behöver anges när du gör din beställning och med tanke på hur snabbt paket skickas ut är det inte så troligt att du kan ändra adressen i efterhand. Vi har ingen kontroll  på paket som har lämnat lagret.
Om någon information inte stämmer när du beställt ditt paket (till exempel: namn, adress, postnummer) kan vi inte ta ansvar för extra kostnader eller att paketet inte kommer fram.

Måste jag skriva under vid leverans?

Endast frakttjänsten behöver din underskrift. Paket skickade via Standardfrakt eller  Stealth Shipping
behöver inte någon underskrift och kommer postas i ditt brevinkast om möjligt. Om ingen är hemma och paketet inte kan skickas genom brevinkastet kommer det hamna hos ditt lokala postkontor där du får komma och hämta det.
Brevbärarna kommer försöka leverera paketet flera gånger. Brevbärare som levererar med Standardfrakt kommer endast försöka leverera det hemma hos dig en gång innan de lämnar det hos postkontoret. Du kommer bli informerad av din lokala posttjänst om de förvarar ett paket åt dig. Därefter har du en begränsad tid på dig att komma och hämta det, om du inte hinner hämta det i tid skickas paketet tillbaka till oss.
Om så är fallet kommer vi kontakta dig när paketet kommit fram till vårt lager igen.

Vad händer om jag inte fått min beställning?

Paket som ska levereras inom Nederländerna kommer oftast fram nästa dag om du gör din beställning innan 14.00. Leveranser inom EU tar oftast upp till fem arbetsdagar och utanför EU tar det oftast upp till två veckor, i vissa fall tar det längre tid. Räkna dagen då paketet skickas som dag noll och att lördag och söndag inte är arbetsdagar.
Kontakta vår Kundservice via vårt  Kontaktformulär om du inte fått ditt paket inom den förväntade leveranstiden.

Sekretess och säkerhet

Är försändelsen diskret?

Vi gör allt vi kan för att säkerställa att paketen inte har ytterligare information frånsett ditt namn och leveransadress. Förpackningarna är vanliga för att ej göra uppmärksamhet och vi erbjuder ett "Stealth-alternativ" för en liten extra avgift på 5€.

Ytterligare fraktinformation

Varför behöver ni min personliga information?

Din personliga information behövs för att skicka ditt paket och kontakta dig om ett problem skulle uppstå. Dina uppgifter delas inte med en tredje part eller används på något annat vis.

Vem kan se mina personuppgifter?

Din personliga information är konfidentiell och den kommer aldrig att delas med någon tredje part. Vi använder din personliga information vid orderbehandling eller om vi behöver kontakta dig av någon anledning.

Om du vill ta bort ditt konto, vänligen kontakta vårt kundservice-team genom att använda kontaktformuläret nedan - försäkra dig om att du har loggat in på ditt konto först.

Produktinformation

Hur groddar jag mina frön?

RQS säljer sina frön endast som souvenirer och i samlingssyfte. Om groddande av cannabisfrön är en juridisk laglig aktivitet i ditt land rekommenderar vi att du följer anvisningarna i artikeln nedan:

Gro cannabisfrön

Förpackning

Alla RQS-frön förseglas individuellt i en blister för att skydda frön från luft och fuktighet, och är sedan inlindade i ett skyddande kartongpaket som visar sortens namn.

Mitt konto

Hur skapar jag mitt RQS-konto?

Mycket enkelt och snabbt! Klicka bara på "Ditt konto" längst upp på vår hemsida och välj sedan "Registrera" och följ anvisningarna. Ditt konto kommer att vara färdigt på mindre än 2 minuter.

Kan jag uppdatera mina uppgifter?

Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter genom sektionen "Personlig information" i "Ditt konto".

Behöver jag ett konto?

Ja, du kommer att behöva skapa ett konto. Gäst-beställning är inte ett alternativ. Dina uppgifter är säkra, vi delar aldrig ditt data med någon tredjepart och de används endast för att kontakta dig angående beställning och kampanjer.

Returer

Kan jag få återbetalning?

För att kunna få återbetalning måste du skicka tillbaka ditt oöppnade paket. Se nedan de steg du behöver följa:

  • Kontakta kundsupport genom vårt kontaktformulär för att begära en returetikett; se till att du är inloggad och välj det ordernummer som motsvarar det på paket du vill returnera
  • Sätt returetiketten på paketet och följ dess anvisningar
  • När vi mottagit ditt returpaket behandlar vi ditt återbetalningsbelopp - vi kan behöva fråga dig om dina bankuppgifter, eftersom det ibland inte är möjligt att återbetala till kort. Bitcoins och kontanter i kuvert kommer endast att återbetalas via banköverföring
  • u kan också använda formuläret för återkallelse av RQS, men det är inte obligatoriskt för oss

Vänligen, ha i åtanke att återbetalning kan ta mellan 1 och 3 veckor.

Hur rapporterar jag ett saknat objekt?

Om du har fått din beställning och det finns några saknade artiklar följer du stegen nedan:

  • Kontakta vår kundsupport med hjälp av kontaktformuläret inom en vecka från leverans. Se till att du är inloggad och välj det ordernummer som du fick ofullständigt
  • En bild som visar paketinnehållet samt ditt ordernummer skrivet på ett papper kommer att krävas

Vad händer om du får ett skadat föremål?

Ibland blir beställningar skadade under leveransen. Om det finns några skadade föremål med din beställning, gör så som följer:

  • Skicka mail till oss eller använd kontaktformuläret längst ner på sidan för att komma i kontakt med vårt supportteam. Se till att du är inloggad på ditt konto och att du hänvisar till beställningen med skadade artiklar
  • Vårt team kommer att be dig att skicka en bild som tydligt visar det skadade objektet och ett papper med beställningsnumret

Contact

När kan jag räkna med ett svar?

Vi försöker att besvara alla frågor snabbast möjligt. Observera att meddelanden endast kan bli besvarade mellan måndag och fredag under kontorstid.

Om du inte ej fått något svar efter 5 arbetsdagar, var god och kontrollera din spam-mapp och kontakta oss igen via kontaktformuläret nedan med ditt meddelande och ange datum och tid för ditt tidigare meddelande.

När kan jag förvänta mig ett svar?

Please chek it in the English FAQ

CONTACT US

At Royal Queen Seeds, we pride ourselves on producing the finest cannabis genetics and top-shelf feminized, autoflowering, and medical marijuana seeds.

If you have any questions, this page is designed to help you get them answered. Above you’ll find a database of FAQs about a wide variety of topics, including returns, shipping, our online ordering system, and more.

If you can’t find what you’re looking for, please contact us via the form below. Alternatively, feel free to reach out to us via phone.

info

Skicka ett meddelande

 

Cart

Inkluderade GRATIS produkter

No products

Shipping € 0.00
Total € 0.00

Check out

Categories