Kundservice - Kontakta oss

FAQ | Frequently Asked Questions

Choose a category :

Ordering Online

Är era produkter lagliga i mitt land?

Även om vi levererar våra produkter till ditt land kan vi inte garantera att produkterna är lagliga i ditt land. På grund av det antal länder vi levererar till är det omöjligt för oss att hålla koll på vad som är lagligt i vilka länder.

Det är ditt eget ansvar att ta reda på vilka lokala lagar och förordningar som gäller innan du beställer produkter från oss. Vi kan tyvärr inte ta ansvar för att ditt paket stoppas i tullen.

Hur beställer jag?

För att göra en beställning i vår webshop måste du först skapa ett konto. Bläddra och välj de produkter du önskar att köpa. Lägg till dem i din kundvagn genom att använda ”Lägg i kundvagn” knappen och välj antal när det behövs. Tryck på ”Checka ut” när du valt dina produkter. Sedan följer du instruktionerna på betalningssidan.

Notera att vi endast använder oss av säkra betalningsmetoder och undersöker regelbundet vårt system för att vara i fas med industrins bästa lösningar. Detta är främst för att vi värderar ditt privatliv, de flesta betalningar som sker online kommer att vara anonyma. Namnet ”Royal Queen Seeds” kommer aldrig synas bland dina uppgifter.

För kvittot för din betalning får du ett mejl som innehåller ditt ordernummer. Använd detta som referens om du behöver kontakta oss.

Har ni något minimum för ett köp?

10.00 Euro (exclusive VAT och fraktkostnader) är vårt minimum-krav när du köper produkter från oss.

Kan jag ändra en befintlig order?

På grund av den korta tid som det tar för oss att skicka paketen är det inte så troligt att du kan ändra din order när betalningen kommit fram. Bearbetningen av varje order börjar så fort betalningen blivit accepterad av vårt system.

Om du behöver komma i kontakt med vår kundservice angående en order är det bra om du gör det så snart som möjligt för att undvika komplikationer. Vi gör vårt bästa för att kunna möta dina önskemål men vi kan inte garantera något.

Kan jag duplicera en redan gjord beställning?

Definitivt! Om du loggar in på Ditt Konto och går till sektionen markerad med ”Beställningshistorik” ska du kunna upprepa en order du gjort hos oss tidigare. Tryck på ”Beställ igen” -knappen bredvid önskad order så slussas du direkt till betalningssidan. Vid detta steg kan du fortfarande lägga till andra produkter till din beställning eller gå direkt till utcheckningen.

Hur upphäver jag min order?

För att upphäva en beställning behöver du bara skriva en förfrågan i formuläret på vår Kontakt sida. Fyll även i din mejladress och ditt ordernummer för snabb bearbetning av din förfrågan. Om du önskar att ändra din order eller betalningsmetod kan du göra på samma sätt.

Notera att din order endast kan ändras eller avbeställas om vi fortfarande har kvar dem, skickade beställningar kan inte ändras eller upphävas.

Pricing & Payment

How can I pay for my order?

There are several payment options available to you on the Royal Queen Seeds webshop:

  • Visa & Mastercard
  • Dial XS / Sofortbanking / Mister Cash
  • Bank transfer
  • Cash in envelope
  • Bitcoin

Instructions on how to complete each type of payment are provided after choosing your preferred payment method at checkout. Please follow these instructions carefully.

Hur du betalar med kreditkort

Du kan betala din order med kreditkort. Fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsdatum samt den tresiffriga säkerhetskoden som finns på baksidan av kortet. Om betalningen gått igenom kommer vi kunna börja hantera din order på en gång.

Notera att vi inte kan hantera förbetalt eller kontokort.

Både VISA och MasterCard har nyligen introducerat en ny funktion där en ytterligare kod eller ett lösenord är nödvändigt för att bekräfta din identitet. Om du inte du inte har fått en kod eller ett lösenord till ditt kort än, kontakta då din bank för ytterligare information eller se följande hemsidor:

För Verified by Visa, klicka här
För Mastercard Secure, klicka här

Hur man betala med banköverföring

På Royal Queen Seeds kan du betala via banköverföring (genom internetbank eller via telefon). När du har gjort din beställning kommer vi skicka följande bankuppgifter:

details

Du kommer också få ditt ordernummer, notera att det är viktigt för nästa steg.

Ta ditt ordernummer och dina bankuppgifter till din lokala bank eller till din banks internetsida och be om att få/välj att skicka din betalning.

Fyll i ditt kontonummer, IBAN och BIC/Swift-koder. I vissa fall kommer din bank också be om en adress, du kan kontakta kundservice för denna information.

Fyll i ditt namn och ordernummer i fältet för ”Övrig information”.

När du gjort din beställning och den slutgiltiga kostnaden visas, fyll då i summan som ska överföras. Fyll inte i att överföringskostnaden ska delas eller betalas av mottagaren då betalningen i så fall blir avvisad.

Hur du betalar med kontanter

För att betala för din beställning med kontanter kan du skicka kontanter i ett tjockt kuvert utan fönster. För säkerhets skull bör du INTE lägga några mynt i kuvertet. Överbetalning kompenseras med växel om möjligt. Vi råder dig att omsluta pengarna i kartong för att de inte ska synas genom kuvertet.
Notera att vi endast accepterar kontanter i valutorna € Euro, $ US Dollar och £ Pund.

Du kan skicka kuvertet med korrekt frankering till följande adress:

Snorkel Spain SLU
Apartado de Correos Nº 146
08170 Montornés del Vallés
Spain

Glöm inte bort att ditt namn och ordernummer ska finnas med i kuvertet. Kuvert som skickas från länder i Europa brukar komma fram inom fem eller sex arbetsdagar, men att använda denna betalningsmetod är fortfarande på egen risk.

Om du är orolig för risken att dina pengar ska försvinna med posten rekommenderar vi att du skickar din betalning med mottagningsbevis. Denna metod är oftast försäkrad och gör att du kan få kompensation från posten. Läs dock på om företagets villor innan du skickar via mottagningsbevis eftersom alla företag inte kompenserar dig för pengar som försvinner med posten.

Notera att betalningen för din order är på egen risk. Kontakta ditt lokala postkontor för mer information om hur du minimerar risken och skickar din betalning på ett säkert sätt.

How to pay using Bitcoin

We also accept Bitcoin as payment method. Please follow the instructions in the link below to use this option.

Bitcoin payment

Kan jag betala med PayPal?

Tyvärr, vi kan inte ta emot betalningar från ditt PayPal-konto. PayPals policy gentemot de produkter vi säljer gör att de inte kan erbjuda deras betalningsalternativ till vår webshop.

Vi är dock övertygade om att det finns en betalningsmetod som passar dig. De inkluderar (men är inte begränsade till):

Kreditkort, iDEAL, banköverföring, E-bank, kontanter och bank-kontakt.

Kan jag betala med check?

Nej, vi tar inte emot checkar av något slag. Ett alternativ kan vara att skicka kontanter istället. Se FAQ: ”Hur du betalar med kontanter”.
Royal Queen Seeds accepterar också andra betalningsmetoder som Kreditkort, iDEAL, banköverföring, E-bank, kontanter och bank-kontakt. Om du behöver mer information gällande dessa betalningsmetoder, kolla närmare på våra FAQ.

Kan jag betala via postanvisningar?

Vi kan just nu inte använda postanvisningar som en betalningsmetod för din beställning. Ett alternativ kan vara att skicka kontanter istället. Se FAQ-sidan: ”Hur du betalar med kontanter”.
Royal Queen Seeds accepterar också andra betalningsmetoder som Kreditkort, iDEAL, banköverföring, E-bank, kontanter och bank-kontakt. Om du behöver mer information gällande dessa betalningsmetoder, kolla närmare på våra FAQ.

Tar ni emot postförskott?

Tyvärr har vi i nuläget inget sätt för dig att betala för din beställning vid mottagandet av ditt paket.

Erbjuder ni grossist- eller storköpspriser?

Om du planerar att köpa stora kvantiteter eller vill göra en grossist-beställning, kontakta oss via vår sida Kontakt med detaljer för produkterna och vilken mängd du är intresserad av så kan vi ge mer information.

Kan jag få rabatt?

Royal Queen Seeds försöker alltid erbjuda bästa möjliga pris för alla produkter.
För att spara ännu mer finns det några valmöjligheter för dig.

Hur får jag en rabattkupong, billiga produkter eller gratis saker?

  • Det enklaste sättet är att delta i alla tävlingar på www.royalqueenseeds.com eller www.facebook.com/rqseeds
  • Gilla vår Facebook-sida vi ikonen på www.royalqueenseeds.com. Du får då automatiskt en rabatt på 5%. Om du inte ser din digitala kupong, stäng då av alla reklamblockerande  program du har igång på din webbläsare och försök igen
  • Om du skriver en recension på en de produkter du köpt från oss gör att du kan tjäna en rabattkupong

Frakt

Levererar ni produkter till mitt land?

Även om vi levererar över hela världen har vi ingen möjlighet att skicka produkter till dessa länder: USA, Australien, Kina, Malaysia och andra länder i Asien. Listan på länder vi skickar till går också att se nedan:

Klicka här

Om du inte hittar ditt land i listan, kontakta oss via formuläret på Kontakt-sidan. Vi hjälper dig gärna.

Är frakten diskret?

Vi gör allt vi kan för att säkerställa att paketen inte uppvisar någon övrig information förutom ditt namn och leveransadress. Paketen är enkla så att de inte drar till sig någon uppmärksamhet. Du kan se ett exempel på hur ett paket kan se ut på vår sida för Fraktinformation.
Innehållet visas aldrig på utsidan och det finns ingen blankett på insidan som anger vilken typ av produkter det är i paketet.
Du kan också se hur stealth shipping ser ut i vår video på sidan Fraktinformation.

Vad är Stealth Shipping?

Med Stealth Shipping blir dina frön levererade i sin originalförpackning som läggs i ett pålitligt DVD-omslag som blivit förslutet för maximal säkerhet. Det finns ingen reklam, faktura eller annan referens till RoyalQueenSeeds.com i paketet. De frön du har beställt (i sin originalförpackning) är omslutna av ett ark som ser ut som de du hittar i ett vanligt DVD-omslag, vilket sedan placeras i omslaget. DVDn är äkta, du kommer få en slumpmässig B-film när du får din beställning. Sedan försluts omslaget för att undvika nyfikna ögon.
Vi tar en extra kostnad på €5 för denna speciella frakttjänst.

Skickar ni till postbox-adresser?

För att skydda ditt privatliv och för att kunna erbjuda så bra service som möjligt skickar vi bara produkter till privata adresser.

Levererar du till postkontor eller distributionscentraler?

Please check the English version of the FAQ

Kan jag spåra mitt paket?

Vi ger dig möjligheten att spåra ditt paket när du väljer fraktsätt för din order. Dock finns inte denna möjlighet för alla destinationer. Detta är en extra tjänst som vi erbjuder och på grund av det tillkommer också en avgift. Vi råder dig att välja detta alternativ om du vill följa ditt paket och få information om leveransen.
Om du inte väljer detta alternativ kommer din order bli skickad med ditt nationella transportföretag, vilket innebär att du inte kommer kunna spåra din beställning. Beställningar inom Nederländerna brukar levereras nästa dag om du gör din beställning före klockan 14.00. Leveranser inom EU tar oftast upp till fem arbetsdagar och utanför EU kan leveransen ta upp till två veckor, i vissa fall längre tid.
Kontakta gärna vår kundservice genom att använda Kontaktformuläret om du inte har fått ditt paket på förväntat datum för leverans.

Vilket företag använder ni för att skicka produkter?

Vilket företag använder ni för att skicka produkter?
Paket med spårning skickas via vårt eget nätverk och ankommer därför snabbare än med andra tjänster. Spårning är möjligt för paket vid användandet av koden som skickas via email. En tilläggskostnad tillkommer för denna tjänst, samt för vår stealth shipping-tjänst.
Alla paket som skickas med Stealth eller Standard-frakt skickas via den nationella postservicen. Med standardfrakt, när ett paket når den Holländska gränsen eller anländer med flygplan, skickas det vidare till nästa lokala postservice. Detta fortsätter tills det når leveransadressen.

Kommer mitt paket kontrolleras av tullen?

Ditt paket kan alltid bli kontrollerat av den nationella tullen, oavsett vilken fraktmetod du använder.
Notera att vi inte kan ge någon information om våra produkters lagliga status oavsett om vi skickar produkter till ditt land. På grund av det antal länder vi skickar produkter till är det omöjligt för oss att hålla koll på vad som är lagligt i vilka länder.
Det är ditt eget ansvar att ta reda på ditt lands lagar och bestämmelser innan du beställer produkter från oss. Vi kan tyvärr inte ta på oss ansvaret om ditt paket blir kvarhållet eller stoppas av tullen.

När kommer min order att skickas?

De flesta beställningar skickas inom loppet av 24 timmar efter att betalningen mottagits. Vi levererar måndag-fredag med undantag för nationella högtider.
En försenad status kan betyda att en produkt är slut eller att det är något fel med adressen du angav. Om så är fallet får du ett mejl från oss med mer information.

When will I receive my order?

Most deliveries take between 3 and 5 working days. However, you should allow up to fifteen business days for your parcel to be delivered.

More shipping info

Kan jag omdirigera mitt paket till en annan adress?

En leveransadress behöver anges när du gör din beställning och med tanke på hur snabbt paket skickas ut är det inte så troligt att du kan ändra adressen i efterhand. Vi har ingen kontroll  på paket som har lämnat lagret.
Om någon information inte stämmer när du beställt ditt paket (till exempel: namn, adress, postnummer) kan vi inte ta ansvar för extra kostnader eller att paketet inte kommer fram.

Måste jag skriva under vid leverans?

Endast frakttjänsten behöver din underskrift. Paket skickade via Standardfrakt eller  Stealth Shipping
behöver inte någon underskrift och kommer postas i ditt brevinkast om möjligt. Om ingen är hemma och paketet inte kan skickas genom brevinkastet kommer det hamna hos ditt lokala postkontor där du får komma och hämta det.
Brevbärarna kommer försöka leverera paketet flera gånger. Brevbärare som levererar med Standardfrakt kommer endast försöka leverera det hemma hos dig en gång innan de lämnar det hos postkontoret. Du kommer bli informerad av din lokala posttjänst om de förvarar ett paket åt dig. Därefter har du en begränsad tid på dig att komma och hämta det, om du inte hinner hämta det i tid skickas paketet tillbaka till oss.
Om så är fallet kommer vi kontakta dig när paketet kommit fram till vårt lager igen.

Vad händer om jag inte fått min beställning?

Paket som ska levereras inom Nederländerna kommer oftast fram nästa dag om du gör din beställning innan 14.00. Leveranser inom EU tar oftast upp till fem arbetsdagar och utanför EU tar det oftast upp till två veckor, i vissa fall tar det längre tid. Räkna dagen då paketet skickas som dag noll och att lördag och söndag inte är arbetsdagar.
Kontakta vår Kundservice via vårt  Kontaktformulär om du inte fått ditt paket inom den förväntade leveranstiden.

Sekretess och säkerhet

Is shipping discreet?

Please check the English version of FAQ

Varför behöver ni min personliga information?

Vi lagrar din personliga information för att det ska bli enklare för oss att skicka dina produkter och kontakta dig angående dina beställningar. Din information används inte på något annat sätt.

Vem kan se mina personliga uppgifter?

Din personliga information är konfidentiell och kommer aldrig ges ut till någon utanför företaget Royal Queen Seeds.
Dina personuppgifter används enbart av Royal Queen Seeds anställda när de hanterar din beställning eller när de behöver kontakta dig.
Kontakta vår kundservice om du önskar att ditt konto ska raderas så kan de hjälpa dig.

Produktinformation

Hur groddar jag mina frön?

Please check the English FAQ

Förpackning

Royal Queen Seeds' packaging for the American (or non Europe) market is slightly different, yet "original" just like the European package.

Some countries issue specific requirements for packaging high-value products, like the cannabis genetics bred by Royal Queen Seeds. That’s why our packaging for outer-European customers may appear slightly different. Despite a few minor changes in their appearance due both to regulations and production needs, our packaging for the American market is as much “original” as the European one.

Royal Queen Seeds packaging

Mitt konto

How can I create my RQS account?

Very easily and quick! Just click on Your account on top of our website and then select “Register” and follow the instructions. Your account will be ready in less than 2 minutes.

Can I update my e-mail address?

Updating of your email address can be done through the “Personal Information” section of Your Account.

All communications from us will be sent to the email address registered on an account.

Do I need an account?

Yes, you will need to create an account, Guest Checkout is not an option. Your details are safe, we will never share your date with any third party and are only used to get in touch with you regarding your order and promotions.

Returer

Har jag möjlighet att få återbetalning?

Vi strävar efter att erbjuda de bästa produkterna och tjänsterna för våra kunder. Om du inte är nöjd med någon av våra produkter vill vi komma överens med dig om ett passande alternativ för hur du ska få din kompensation.

Det kan finnas möjlighet till återbetalning för produkter som är oöppnade och hela. När vi kommit överens om en retur, skicka då tillbaka produkterna så att vi kan undersöka dem. Om vi får dem i bra skick kommer bytet, krediten eller återbetalningen genomföras. Kostnaden för att skicka tillbaka produkten får du inte tillbaka om vi inte gett någon annan information.

Om du får en produkt som blivit förstörd i transporten, kontakta oss då under första veckan efter att du fått ditt paket. Vi ber dig om att ta en bild av produkten som du kan skicka till oss via blanketten på vår Kontakt-sida. Fyll även i ditt namn och ordernummer för att vi snabbt ska kunna ge respons. Skicka inte tillbaka några produkter om vi inte kommit överens om det på förhand.

Alternatively, you can return the product using using this withdrawal form. Please note that any return costs will *not* be reimbursed if the product is returned without prior notification.

Hur rapporterar jag en saknad artikel?

Om du saknar en artikel i din beställning, kontakta oss då senast en vecka efter att du fått din beställning. Vi ber dig då om att ta en bild på paketet och på vad det innehåller som du sedan kan skicka till oss via kontaktformuläret under Kontakt. Inkludera ditt namn och ditt ordernummer för att det ska gå så snabbt som möjligt.
Skicka inte tillbaka några artiklar utan att vi kommit överens om det på förhand.

Vad händer om en artikel blir förstörd under frakten?

Om du får en produkt som blivit förstörd under frakten, kontakta oss då senast en vecka efter att din beställning kommit fram. Vi ber dig då om att ta en bild på produkten och skicka den till oss via formuläret under Kontakt. Se till att få med ditt namn och ordernummer för att det ska gå så fort som möjligt.
Skicka inte tillbaka några artiklar utan att vi kommit överens om det på förhand.

Contact

Hur kan jag kontakta dig?

Please check the English version

När kan jag förvänta mig ett svar?

Please chek it in the English FAQ

Om RQS

Royal Queen Seeds är bland de snabbast växande odlarna av cannabisfrön i Europa, och vi hoppas bli världsledande marknadsledare inom några få år. Efter år av erfarenhet vad gäller odlandet av cannabisfrön i Nederländerna har vi beslutat att lansera ett nytt sortiment av frön på marknaden, som kallas Royal Queen Seeds.

Royal Queen Seeds kan tillhandahålla feminiserade, autoblommande och medicinska frön till ett mycket bra pris. Detta nya produktsortiment kom verkligen inte till av tillfällighet, utan är frukten av mer än 20 års erfarenhet inom odlingsbranschen. Våra frön har vunnit många priser genom åren, inklusive de välkända Highlife Cup och High Times Cannabis Cup. Be beslutade det var dags att dela vår kompetens inom odling av cannabisfrön med både nybörjare och experter.

info

Här är några fördela med RQS frön:


- Alla frön är testade i detalj för att garantera deras genetiska renhet
- Alla cannabisfrön är handplockade
- Vi lagerför endast mäktiga kvalitéer som Haze eller vita arter
- Alla frön kommer direkt från organiska mödrar
- Våra frön är testade dagligen för att garantera deras “groende styrka”
- Våra cannabisfrön är vakuumförpackade
- Fröna är packade i mycket resistenta förpackningar

Vi gör alltid vårt bästa för att nå utmärkt slutresultat. Vi kan erbjuda dig en bra avkastning, en behaglig smak och en fantastisk artutvecklingsmetod. Naturligtvis beror slutresultatet även på odlarens erfarenhet och de metoder han använder.
Om du behöver några som helst ytterligare förklaringar eller har några kommentarer kan du nå oss per telefon eller e-post. Royal Queen Seeds teamet står till ditt förfogande.
Bästa hälsningar,

Royal Queen Seeds Spain

Royal Queen Seeds teamet.

Skicka ett meddelande

 

Cart

Inkluderade GRATIS produkter

No products

Shipping € 0.00
Total € 0.00

Check out

Categories