Kundservice - Kontakta oss

FAQ | Vanliga Frågor

Välj En Kategori :

HANDLA ONLINE

Är dina produkter lagliga i ditt land?

Vi kan inte ge någon information om våra produkters rättsliga status i ditt land, eftersom antalet länder vi skickar till gör det omöjligt för oss att hålla oss uppdaterade på vad som är lagligt i vilka länder. Det är ditt eget ansvar att undersöka dina lokala lagar och bestämmelser innan du beställer hos oss eftersom vi inte kan hållas ansvariga om ditt paket stoppas av tullen.

Hur lägger jag en order?

  • Bläddra och välj de objekt som du önskar köpa
  • Lägg till önskade produkter till din kundvagn med "Lägg i varukorgen"-knappen och bestäm antal
  • Klicka på "Kassa" när du är färdig med produktval
  • Följ sedan anvisningarna på betalningssidan

Du måste skapa ett konto om du inte redan har ett hos oss. Du kan göra detta innan du fortsätter till betalning för din beställning - följ bara "Registrera här" -länken vid kassan.

Finns det ett krav på minimumköp?

Ja, minimumköp på 15 € (inkl. moms) är kravet för att lägga en beställning.

Kan jag ändra en befintlig beställning?

På grund av den hastighet som paket skickas ut är det osannolikt att du kommer att kunna ändra i din beställning när din betalning har mottagits. Vi behandlar beställningar så snart som betalningen accepterats. Om du behöver kontakta kundservice angående en beställning, gör det så snabbt som möjligt för att undvika komplikationer. Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose dina önskemål, men det är inte garanterat.

Kan jag duplicera en tidigare beställning?

Beroende på statusen på ditt paket finns det 2 olika sätt att avbryta en beställning beroende på om den har skickats eller om det är fortfarande är under förberedelse.

  • Beställning under förberedelse: kontakta oss via kontaktformuläret nedan - se till att du är inloggad och att du väljer det beställningsnummer du önskar att avbryta
  • Beställning skickad: det går inte att avbryta en beställning efter det att den har skickats, du måste returnera den och kräva återbetalning. Se länken nedan för vidare information

Se retur-information

Hur upphäver jag min order?

För att upphäva en beställning behöver du bara skriva en förfrågan i formuläret på vår Kontakt sida. Fyll även i din mejladress och ditt ordernummer för snabb bearbetning av din förfrågan. Om du önskar att ändra din order eller betalningsmetod kan du göra på samma sätt.

Notera att din order endast kan ändras eller avbeställas om vi fortfarande har kvar dem, skickade beställningar kan inte ändras eller upphävas.

PRIS & BETALNING

Hur kan jag betala för min order?

Det finns några betalningsmöjligheter tillgängliga på Royal Queen Seeds webbshop:

  • Visa och Mastercard
  • Sofortbanking / Mister Cash
  • Banköverföring
  • Kontanter i kuvert
  • Bitcoin

Instruktioner för hur du fyller i varje typ av betalning lämnas efter att du har valt din föredragna betalningsmetod vid kassan. Vänligen följ dessa anvisningar noga.

Hur man betalar med kreditkort

Du kan betala för din beställning med kort. Ange bara ditt kortnummer, ditt korts utgångsdatum och din 3-siffriga säkerhetskod så som den är på baksidan av ditt kort. Kreditkortsbetalningar kan ta upp till 24 timmar att behandlas. När betalningen har genomförts då börjar vi behandla din beställning.

Observera att vi inte kan behandla förbetalda kreditkort.

Hur man betalar via banköverföring

När du är nöjd med ditt produktval, gå till kassan och välj banköverföring som betalningsmetod för att bekräfta din beställning. När du har bekräftat din beställning kommer RQS-bankuppgifter att visas på skärmen.

Vänligen se till att du använder ditt ordernummer som betalningsreferens annars kan vi inte sammankoppla betalningen till ditt köp. Banköverföringar tar normalt mellan 3 och 7 arbetsdagar till att färdigställas.

Hur man betalar med kontanter i kuvert

Det kan tyckas vara ett uppenbart råd men, om du vill betala för din beställning med hjälp av kontanter i kuvert rekommenderar vi att du är försiktig. Se till att du använder ett fönsterlöst kuvert och att det inte innehåller några mynt, vi rekommenderar också att du placerar pengarna mellan två stycken kartongskivor. Överskridande betalning kommer alltid att kompenseras, genom butikskredit eller ytterligare produkter.

Vi accepterar EU-euro, amerikanska dollar och GBP Sterling när du betalar din beställning i kontanter. Adressen dit du ska skicka ditt kuvert kommer att visas när du har bekräftat din beställning.

Vänligen, lägg ett papper med ditt namn och ditt beställningsnummer i ditt kuvert så att vi kan matcha din betalning med din beställning. Vi skickar dig ett snabbt meddelande för att upplysa dig när din betalning har tagits emot och bearbetats.

Observera att betala för din beställning såhär är helt på egen risk.

Hur man betalar med Bitcoin

Vi accepterar även Bitcoin som betalningsmetod. Vänligen följ anvisningarna i länken nedan för att använda det här alternativet.

Bitcoin betalning

Kan jag betala med Paypal?

För närvarande accepterar vi inte betalningar från ditt Paypal-konto. PayPals policy gentemot de produkter som vi säljer hindrar dem från att erbjuda sina betalningsmetoder i vår webbshop.

Hur som helst, vi är övertygade om att vi har ett betalningsalternativ tillgängligt som passar dig. Du kan betala med kreditkort, banköverföring, kontanter i kuvert, Bitcoin, DialXS eller Sofort bank.

Kan jag betala med check?

Vi beklagar, vi kan inte ta emot några slags checkar.

Kan jag betala genom "money orders"?

Vi kan för närvarande inte acceptera "money orders" som betalning för din beställning.

Accepterar ni betalning vid leverans?

Tyvärr erbjuder vi för närvarande inte ett alternativ att betala för din beställning vid leveransen av ditt paket.

Erbjuder ni grossist- eller bulkpriser?

Vi har en rad olika bulk-alternativ tillgängliga på vår bulk-frösida.

Kan jag få rabattkupong?

Det finns några olika saker du kan göra för att få rabattkupong.

  • Gilla oss på Facebook och få 5% avdrags rabattkupong. Du måste vara inloggad på RQS hemsida och klicka på Gilla längst upp till höger på webbplatsen
  • Lämna en recension av dina produkter och få 10% avdrags rabattkupong. Du måste vara inloggad och lämna en recension på någon produktsida

Dina rabattkuponger kommer att vara tillgängliga via Mina kuponger på ditt RQS-konto. Observera att rabattkuponger inte går att kombinera (du kommer bara att kunna bruka en per gång), men du kan använda dem ihop med värdekuponger - kuponger med en viss summa pengar som krediterats åt dem.

Frakt

Skickar ni till mitt land?

Se nedan för en fullständig förteckning över de länder som vi skickar till:

Österrike, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Island, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Moldavien, Monaco, Montenegro, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, San Marino, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Storbritannien.

Vi skickar inte till något land som inte visas i förteckningen här ovan.

Mer fraktinformation

Vad är fraktkostnaderna?

Standardfrakt är gratis till alla länder. Vi erbjuder dock en DVD-diskret leverans för 5 €, du kan få ditt paket i ett DVD-fodral för en helt diskret leverans.

Mer fraktinformation

Är frakten diskret?

Våra paket innehåller inga klistermärken eller någon hänvisning till våra produkter. Den enda informationen i paketet är ditt namn och din leveransadress. Men om du fortfarande vill ha det mer diskret så erbjuder vi också ett DVD diskret leverans alternativ för 5 €.

Du kan kontrollera utseendet på våra paket i länken nedan.

Mer fraktinformation

Vad är diskret leverans?

Med diskret leverans kommer dina frön att levereras i sin ursprungliga förpackning, dold i omslaget i ett autentiskt DVD-fodral som har förslutet för maximal säkerhet. Det finns inget reklammaterial inuti, ingen faktura eller några referenser till Royal Queen Seeds. Den medföljande DVD-skivan kommer vara en slumpmässig B-film. Vi tar ut en extra 5 € avgift för denna speciella fraktservice.

Stealth Shipping Cannabis Seeds from Royal Queen Seeds on Vimeo.

Mer fraktinformation

Skickar ni till postbox?

Vi skickar endast till privata, riktiga adresser. Vi skickar inte till postboxar, offentliga platser, paketeringsstationer, butiker, reläpunkter, lastfordon och liknande adresser.

Mer fraktinformation

Levererar ni till postkontor eller distributionscentraler?

Nej, det är inte möjligt att skicka till vare sig postkontor, distributionscentraler, lastfordon, etc.

Mer fraktinformation

Kan jag spåra mitt paket?

Ja det kan du. För att spåra ditt paket följer du instruktionerna i det automatiska e-postmeddelandet du får när ditt paket har skickats. Efter det emailet uppdateras spårningen när paketet når destinationslandet. Observera att ibland kan transaktionen ta upp till 5 arbetsdagar.

Bli inte förvånad om din beställning levereras innan du kan spåra den!

Mer fraktinformation

Vilket företag skickar ni med?

Vår fraktpartner skickar alla våra paket till oss. För att erbjuda dig den bästa möjliga vägen använder de olika posttjänster. Några av dem är: Tyskland (DHL), Frankrike (Colissimo), Italien (SDA Italia), Belgien (BPost), Spanien (Correos), Nederländerna (PostNL), Portugal (CTT), Storbritannien (Hermes).

Kommer mitt paket att kontrolleras av tullen?

Ditt paket kan alltid kontrolleras av ditt nationella tullkontor, oavsett vilken fraktmetod du väljer.

Vänligen observera att även om vi kan skicka till ditt land, kan vi inte ge någon information om den rättsliga statusen för våra produkter i ditt land. På grund av den mängd länder som vi skickar till det är det helt enkelt omöjligt för oss att hålla reda på vad som är lagligt i vilka länder.

Det är ditt eget ansvar att undersöka dina lokala lagar och bestämmelser innan du beställer hos oss. Tänk på att vi inte kan hållas ansvariga om ditt paket stoppas av tullen.

Mer fraktinformation

När skickar ni min beställning?

De flesta beställningar skickas inom 24 timmar efter mottagandet av betalningen. Vi skickar från måndag till fredag, utom vid helgdagar. Om din beställning lades på en fredag är det mycket troligt att det skickas följande måndag.

Mer fraktinformation

När kommer jag att få min beställning?

De flesta leveranserna tar mellan 3 och 5 arbetsdagar. Du bör dock tillåta upp till femton arbetsdagar för ditt paket att levereras.

Mer fraktinformation

Kan jag omdirigera min beställning när den har skickats?

En giltig leveransadress krävs vid beställning, du kan kontakta oss för att byta adress så länge beställningen inte har skickats. Vi har ingen kontroll över ett paket som har lämnat lagret.

Vi kan inte hållas ansvarig för eventuella extra kostnader eller leveransfel om felaktiga uppgifter lämnats vid beställning (inkluderat men ej begränsat till: Namn, Adress, Postnummer).

Mer fraktinformation

Behöver jag signera vid leverans?

Din leverantör kommer att leverera ditt paket i hand vid din leveransadress. Om du är frånvarande och paketet inte passar genom brevinkastet bör du få ett meddelande med instruktioner om hur du går till väga för att få din beställning.

Om ditt paket returneras till vårt lager kontaktar vi dig omedelbart.

Mer fraktinformation

Vad händer om jag inte får min beställning?

Leverans tar vanligtvis mellan 3 och 7 arbetsdagar. Räkna dagen för leverans som dag 0 och kom ihåg att lördag, söndag och bankfridagar inte anses vara arbetsdagar.

Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst om du inte har fått ditt paket inom 10 arbetsdagar efter att det skickats.

Mer fraktinformation

Sekretess och säkerhet

Är försändelsen diskret?

Vi gör allt vi kan för att säkerställa att paketen inte har ytterligare information frånsett ditt namn och leveransadress. Förpackningarna är vanliga för att ej göra uppmärksamhet och vi erbjuder ett "Stealth-alternativ" för en liten extra avgift på 5€.

Ytterligare fraktinformation

Varför behöver ni min personliga information?

Din personliga information behövs för att skicka ditt paket och kontakta dig om ett problem skulle uppstå. Dina uppgifter delas inte med en tredje part eller används på något annat vis.

Vem kan se mina personuppgifter?

Din personliga information är konfidentiell och den kommer aldrig att delas med någon tredje part. Vi använder din personliga information vid orderbehandling eller om vi behöver kontakta dig av någon anledning.

Om du vill ta bort ditt konto, vänligen kontakta vårt kundservice-team genom att använda kontaktformuläret nedan - försäkra dig om att du har loggat in på ditt konto först.

Produktinformation

Hur groddar jag mina frön?

RQS säljer sina frön endast som souvenirer och i samlingssyfte. Om groddande av cannabisfrön är en juridisk laglig aktivitet i ditt land rekommenderar vi att du följer anvisningarna i artikeln nedan:

Gro cannabisfrön

Förpackning

Alla RQS-frön förseglas individuellt i en blister för att skydda frön från luft och fuktighet, och är sedan inlindade i ett skyddande kartongpaket som visar sortens namn.

Mitt konto

Hur skapar jag mitt RQS-konto?

Mycket enkelt och snabbt! Klicka bara på "Ditt konto" längst upp på vår hemsida och välj sedan "Registrera" och följ anvisningarna. Ditt konto kommer att vara färdigt på mindre än 2 minuter.

Kan jag uppdatera mina uppgifter?

Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter genom sektionen "Personlig information" i "Ditt konto".

Behöver jag ett konto?

Ja, du kommer att behöva skapa ett konto. Gäst-beställning är inte ett alternativ. Dina uppgifter är säkra, vi delar aldrig ditt data med någon tredjepart och de används endast för att kontakta dig angående beställning och kampanjer.

Returer

Kan jag få återbetalning?

För att kunna få återbetalning måste du skicka tillbaka ditt oöppnade paket. Se nedan de steg du behöver följa:

  • Kontakta kundsupport genom vårt kontaktformulär för att begära en returetikett; se till att du är inloggad och välj det ordernummer som motsvarar det på paket du vill returnera
  • Sätt returetiketten på paketet och följ dess anvisningar
  • När vi mottagit ditt returpaket behandlar vi ditt återbetalningsbelopp - vi kan behöva fråga dig om dina bankuppgifter, eftersom det ibland inte är möjligt att återbetala till kort. Bitcoins och kontanter i kuvert kommer endast att återbetalas via banköverföring
  • u kan också använda formuläret för återkallelse av RQS, men det är inte obligatoriskt för oss

Vänligen, ha i åtanke att återbetalning kan ta mellan 1 och 3 veckor.

Hur rapporterar jag ett saknat objekt?

Om du har fått din beställning och det finns några saknade artiklar följer du stegen nedan:

  • Kontakta vår kundsupport med hjälp av kontaktformuläret inom en vecka från leverans. Se till att du är inloggad och välj det ordernummer som du fick ofullständigt
  • En bild som visar paketinnehållet samt ditt ordernummer skrivet på ett papper kommer att krävas

Vad händer om du får ett skadat föremål?

Ibland blir beställningar skadade under leveransen. Om det finns några skadade föremål med din beställning, gör så som följer:

  • Skicka mail till oss eller använd kontaktformuläret längst ner på sidan för att komma i kontakt med vårt supportteam. Se till att du är inloggad på ditt konto och att du hänvisar till beställningen med skadade artiklar
  • Vårt team kommer att be dig att skicka en bild som tydligt visar det skadade objektet och ett papper med beställningsnumret

Kontakta

Hur kontaktar jag?

För att komma i kontakt, fyll bara i formuläret nedan. Om du är en registrerad kund, logga in före du kontaktar oss.

När kan jag förvänta mig ett svar?

Vi försöker att besvara alla frågor snabbast möjligt. Observera att meddelanden endast kan bli besvarade mellan måndag och fredag under kontorstid.

Om du inte ej fått något svar efter 5 arbetsdagar, var god och kontrollera din spam-mapp och kontakta oss igen via kontaktformuläret nedan med ditt meddelande och ange datum och tid för ditt tidigare meddelande.

CONTACT US

At Royal Queen Seeds, we pride ourselves on producing the finest cannabis genetics and top-shelf feminized, autoflowering, and medical marijuana seeds.

If you have any questions, this page is designed to help you get them answered. Above you’ll find a database of FAQs about a wide variety of topics, including returns, shipping, our online ordering system, and more.

If you can’t find what you’re looking for, please contact us via the form below. Alternatively, feel free to reach out to us via phone.

info

Skicka ett meddelande

 

Cart

Inkluderade GRATIS produkter

No products

Shipping € 0.00
Total € 0.00

Check out

Categories