Du hade förberett allt så bra. Du fick ditt gräs, du hade dina favoritsnacks och fräscht vatten stående. Du hade dina bekväma kläder och din bekväma plats att sitta på, redo att återbesöka din favoritmusik, film eller YouTube-kanal. Men när du tänder upp känner du inte det ruset som du hoppades på. Kanske smyger det sig på. Nej. Detta är mildare och mindre än vad du förväntade dig. Detta är ett frustrerande problem att stöta på. Oavsett om kvalitén på ditt förråd är under medelnivå eller om din tolerans är över taket, här är sju sätt att öka intensiteten på ditt rus.

7 sätt att öka intensiteten på ditt rus

1. VÄLJ SORTER NOGA

Förhoppningsvis har du en verkligt bra cannabiskontakt. Detta kommer naturligtvis att bli lättare om det är lagligt genom en receptur eller cannabisklubb där du bor. Om du bor någonstans där dina val är begränsade, kan det fortfarande vara möjligt att åtminstone veta namnet på den sort du erbjuds.

Detta räcker för att du ska kunna undersöka sorten på vår webbplats för allmänna råd. Här kan du också lära dig om de unika effekterna av varje sort som orsakas av dess unika fytokemiska profil, inklusive dominerande cannabinoider och terpener. Varierande förhållanden mellan dessa molekyler inducerar allt från lätta och luftiga toppar till djupa kroppssteningar. Du kan till och med få siffror om vilka THC-nivåer du kan förvänta dig. Naturligtvis kommer dessa egenskaper att variera beroende på vem som odlade sorten och från vilka fröer. Det bästa du kan göra är att experimentera tills du hittar den sort som ger de effekter du önskar.

2. FÖRVARA DITT GRÄS BRA

När du tar hem ditt gräs, var förvarar du det då? Om du använder plastbehållare eller påsen som du fick ditt gräs i så kan det komma att försämra din örts potens. Plast kan leda till en elektrisk laddning som kommer att steka de THC-rika trikomerna på dina blommor. Undvik detta med en glas- eller stålburk.

Det finns sådana med inbyggda luftfuktighetsreglerare, liksom de med avtagbara fuktighetsförpackningar. Om du inte har dessa är en enkel lösning för härdning att lämna ett skal av apelsin, citron eller lime förseglad med ditt gräs i två eller tre timmar. Detta kommer att hindra ditt förråd från att bli torrt, smuligt och mindre potent. En mörk, sval plats rekommenderas för att bevara kvalitén på ditt förråd.

FÖRVARA DITT GRÄS BRA

3. ÄNDRA DINA RUTINER

Kanske har du ett bra förråd och du tar hand om det. Så varför finns det fortfarande en känsla av minskande effekt från ditt gräs? Per definition är det dåligt att ta allt i överflöd. Om du röker för mycket cannabis kan det förstöra det roliga med det. När din kropp anpassar sig till att ha fler cannabinoider i sitt system ökar din cannabistolerans.

Tänk på hur du kan förändra saker när det gäller din cannabisanvändning. Har du för vana att röka först på morgonen? Försök att avstå till kvällen eller åtminstone 4:29pm. Rök tidigare på dagen om du röker för mycket på natten. Rök inte till varje måltid. Observera när du röker och kolla hur du kan ändra schemat.

4. ÄNDRA DINA TILLVÄGAGÅNGSSÄTT

En annan sak du kan justera är metoden med vilken du skaffar dig ett rus. Vissa människor gillar att röka, men kommer att uppleva en annan känsla när de provar olika metoder. Du kanske föredrar känslan av ett rus från en vejp eller en bong. Det kan också vara något du ogillar. Det beror på varje persons individuella struktur.

Undvik att använda dina lungor helt genom att experimentera med ätbara produkter. I allmänhet anses ätbara produkter och dabb vara två av de mest kraftfulla cannabisprodukterna. Fortsätt med försiktighet.

Vaporizers from Royal Queen Seeds

5. ÄT RÄTT MAT

Det finns ett antal trevliga ackompanjemang till marijuana som kommer att öka dess potenseffekt. En enkel kopp svart eller grönt té innehåller katekin, en antioxidant som binder till hjärnans CB1-receptorer. Detta kommer att hjälpa de lugnande effekterna av cannabinoider att märkas mycket mer effektivt.

Mörk choklad har en liknande effekt när den innehåller 72 % kakao eller mer. Detta kommer inte bara att fungera som en antioxidant det kommer att bromsa nedbrytningen av anandamid, hjärnkemikalien som är uppkallad efter sanskritordet för "lycka". Detta kommer att behålla längden på ditt rus.

Livsmedel som är rika på omega-3-fettsyror kommer också effektivt att syntetisera endocannabinoider och cannabinoidreceptorer. Sök också efter livsmedel med terpener i, som THC-stimulerande myrcen eller det rusförstärkande pinen. Pinen finns i salvia, timjan och andra örter, medan myrcen finns i mango, broccoli och nötter. Om allt annat misslyckas är ett multivitamin bra för dig i alla fall och förbättrar cellulär absorption och flödet i cirkulationssystemet. Det kommer att vara till stor hjälp för THC-flödet.

6. TRÄNA

Du bör titta på hur hälsosamma dina vanor är i allmänhet. Din diet kan justeras för att förbättra kvaliteten på ditt rus. Kroppsfett är platsen där mycket THC absorberas och lagras. Ibland kan detta utsöndras långsamt, vilket minskar kvalitén på ditt rus. Så en diet och träningsrutin som minskar din totala mängd kroppsfett rekommenderas.

Det kan innebära att man byter från glass till ovannämnda mörk choklad. Träningskomponenten är också mycket relevant. Träning är inte bara bra för den allmänna hälsa utan studier visa också på att det påverkar hjärnan på liknande sätt som cannabis. Det höjer inte bara humöret, det kan faktiskt utlösa frisättningen av THC från lagrat kroppsfett. En studie från 2013 av narkotika- och alkoholberoende fann att ett kardiopass höjer blodets THC-nivåer med 15 %.

TRÄNA

7. TA ETT TOLERANSUPPEHÅLL

Om du har provat allt detta och fortfarande inte känner ruset då känner vi för dig. Du har optimerat dina förhållanden för att intensifiera ruset och det händer fortfarande inget. Du bör börja överväga varför du jagar ruset. Cannabis kan förbättra våra liv på många sätt, men det löser inte en djupgående emotionell fråga. Var ärlig mot dig själv om dina konsumtionsnivåer. Om du har överdrivit, kanske överexponering för cannabis skapar försvagande resultat.

Det är okej att besluta att ta en toleranspaus från cannabis. Se om du kan klara en månad eller flera utan cannabis. Ju längre du lämnar det, desto starkare kommer ditt nästa rus att slå. Det uppskattas att en månad behöv för att cannabinoider ska lämna systemet helt. Om ett toleransavbrott låter obehagligt kan du hitta stöd för att få dig igenom det. Se hur ditt liv är utan cannabis. Om det fortfarande finns en ansvarsfull plats för det i ditt liv, kom tillbaka igen och känn ett kraftfullare rus än tidigare.

ÄR DU ÖVER 18 ÅR GAMMAL?

Innehållet på RoyalQueenSeeds.com är endast lämpligt för vuxna och är reserverat för personer med myndig ålder.

Se till att du är medveten om landets lagar.

Genom att klicka på STIG PÅ, bekräftar
du att du är
18 år eller äldre.