Royal Queen Seeds Rebranding

Video id: 910331219

Välkommen till Royal Queen Seeds. Ja, det är vi. Vi har förändrats lite. Men lita på oss – det är det bästa!

"Om något fungerar, rör det inte".

– Jag gillar den gotiska typografin, som en karaktär från norr, ett väldigt gammalt varumärke som alltid har funnits. Det tjocka svarta och lejonet. Det är så smart, för det att röka en joint. Bra tänkt.

Royal Queen Seeds Rebranding

– Varför byta?, kanske du frågar dig. Jag gillar den gyllene tonen och lejonet. Det inspirerar till en känsla av säkerhet, pålitlighet och kamratskap. Jag kan lätt se att den poppar bland andra fröbankar. Den här 'drottningen' påminner mig om något... jag vet bara inte varför jag älskar den typografin.

Royal Queen Seeds Rebranding

Vi trodde att vi behövde en uppgradering. Det var en fantastisk process – och gav oss också lite "yrsel" för att se hur långt vi redan har kommit. Lyckligtvis var vi alla enade i denna resa.

Vi förstår att förändring är svår i början. Förändring är skrämmande och kan få dig att tänka: arbetar samma människor där? Erbjuder de samma frön? Kan jag fortfarande lita på dem?

Ja, ja, och ja!

Det är helt enkelt det att vi de senaste åren har flyttat. Snabbt. Det finns tillfällen i ditt liv när saker och ting börjar ta fart. Faser där spännande möjligheter dyker upp och man måste ta dem. Bland andra milstolpar anlände vi till USA och presenterade de första F1-hybridfrön för cannabis för världen. Dessutom fortsätter vi att utforska nya samarbeten och tänjer på gränserna för att utveckla den senaste och trendigaste genetiken. Kommer du ihåg Tropical Mirage? En sort som ökar kreativiteten...

Det för oss hit igen, till kreativitet. Och möjlighet.
Vi presenterar dig för oss – de nya Royal Queen Seeds. Trevligt att träffas.

Royal Queen Seeds Rebranding

Lejonet

Lejonet började bli äldre. Vi älskade honom såklart. Det finns fortfarande i vårt DNA. Det är holländskt, det är modigt, det är kraftfullt och dynamiskt. Vad gäller Royal är han oberörbar och oförhandlingsbar.

Men att ha ett lejon i en logga är också vansinnigt populärt.

I en digital värld med hundratusentals varumärken, många av dem kända över hela världen, finns det tusentals lejon. Gör testet och kolla online. Även om vår var unik, tyckte vi alltid att den var lite udda. För grym, kanske? Vi tänkte, varför inte vrida på det?

Men hur?

Vi bestämde oss för att ge honom mer betoning. Istället för hans kropp fokuserade vi på hans huvud så att vi kunde se hans uttryck bättre.

Det nya lejonet är starkt. Han är också tålmodig och klok. Han är modig, men ändå snäll och relaterbar. Viktigt är att han är lätt att känna igen. Och framför allt är han unik.

Det var en utmaning att väcka honom till liv. Vi var tvungna att föreställa oss honom från början. Många av våra alternativ var vackra, men de var lite för hårda, lite för avslappnade, lite för allvarliga eller avlägsna. Vi behövde fokusera på hans uttryck. Mer tålmodig. Mer lugn. Inte så ung längre. Fortfarande djärv och snabb, men mer mogen och respektfull. En allierad på väg att växa, om du vill omfatta allt. 

Royal Queen Seeds Rebranding

Teckensnittet

Tja, vi hade ett problem med typsnittet. Kommer du ihåg varför du gillade "Queen" så mycket? Det kan låta bekant av en anledning. Framför allt lades tonvikten på "Queen", utan någon uppenbar anledning. "Royal" och "Seeds" är lika viktiga. Ingen känner oss som "drottning". Vi saknade balans.

Dessutom förmedlade typsnittet – om än vackert och elegant – expertis, men på ett kallt sätt. Det var inte jordat eller organiskt och inte nära dig.

När vi valde ett nytt typsnitt för logotypen ville vi betona produktens organiska karaktär, vår miljö och vår vardag – ett tungt typsnitt som är lekfullt och relaterbart, tjockare och mer synligt, vilket ger oss nya vägar. att ansluta.

Detta typsnitt kommer också att användas på vår webbplats och i vår kommunikation. Det hjälper oss att avslöja vad som är viktigt, på ett organiskt, funktionellt och modernt vis.

Royal Queen Seeds Rebranding

RQS –– Tillbaka till källan

Många av er känner oss också som RQS. Vi förstår. Royal Queen Seeds är ett långt namn att stava (och artikulera). Att bara använda "Royal" klargör inte mycket; dessutom förlorar det vårt huvudsyfte: "frön".

Så, som vi gjorde tidigare, utforskade vi en "RQS"-design som skulle sammanfatta vårt namn och tillåta oss att använda det i kortare budskap.

Men när vi gjorde det upptäckte vi något. Det där utrymmet i Q:et och svansen... ser bekant ut. Det är kärnan i bokstaven, kärnan i namnet, och även kärnan i vårt väsen. Q:n håller ett frö i sig. Det är bara perfekt, eller hur? Märkte du? Var ärlig!

Royal Queen Seeds Rebranding

Färgerna

Jo, färgerna. Även om de var mycket igenkännbara var de också ganska svåra att arbeta med. Du kanske har märkt att de kunde dra till sig mycket uppmärksamhet, men samtidigt tröttade de också snabbt ut ögat. Och förutom de formella skälen förmedlade (ropade) de ett budskap som inte längre representerade oss.

Färg är mycket viktigt. Tänk på dina kläder, eller färgerna på dina väggar hemma, din bil eller tonen i dina favoritfilmer.

Varje färg har något att säga - dess mättnad, dess nyans och kombinationen av dessa kommunicerar ett budskap.

Vi tyckte att färgerna, förutom logotypen och typografin, var något att förbättra. Som du kanske har märkt har vi förfinat dem. Vi övergick till mer grundläggande färger, närmare organiska toner, vilket ger en känsla av lugn och stillhet; framför allt kombinerar de fint!

En ny värld full av möjligheter öppnade sig precis framför våra ögon. Vi funderar redan på hur vi kan använda dem: i förpackningar, på vår hemsida, SM-kanaler och... vår merchandising!

Vi kan inte vänta med att skapa ett ny klädesplagg och dela det med dig, plus all utrustning som vi kommer att förbereda under de följande månaderna!

Royal Queen Seeds Rebranding

Budskapet

Sedan starten har vårt mål varit att lära oss och dela vår erfarenhet med vårt samhälle. Att odla en växt från frö är inte lätt (även om det känns så med rätt information och vägledning).

Eftersom vi var positiva och djärva, strävade vi efter att "Fortsätt odla". Att odla mer leder till djupare kunskap om processen, vilket gradvis omvandlar nybörjare till experter. I huvudsak leder den enkla påminnelsen om "Fortsätt odla" naturligt till att utvecklas personligen.

För några år sedan introducerade vi "Odla tillsammans" som ett alternativt motto. Det var ett känslomässigt nästa steg i vårt förhållande. Vi kände att vi lärde oss av vår blomstrande gemenskap, som du lärde av oss.

Idag, medan cannabisvärlden runt omkring oss förändras så snabbt och allt är spännande, känner vi att vi behöver utvecklas. Att övergå till denna nya vision är en möjlighet att driva saker längre. Aktivt. Tillsammans. Djärvare. Högre. Ser du konsekvenserna? Är du med oss?

Royal Queen Seeds Rebranding

En notering om förpackningen

Som du kan föreställa dig är övergången från ett väletablerat varumärke till en ny image en process som kräver lite tid. Du kanske fortfarande stöter på vår gamla logotyp här och där, men var säker, det är fortfarande vi. För att säkerställa hållbarheten i denna övergång – ett kärnvärde för oss – kommer vi att fortsätta använda vår nuvarande förpackning tills den är färdig innan vi fullt ut tar till oss den nya bilden.

Detta betyder inte att dina frön är gamla! Istället kommer det från ett strategiskt beslut som härrör från en stor order vi lagt. Vi har åtagit oss att minimera avfall och vara miljömedvetna, och att kassera helt bra förpackningar strider mot denna princip.

Från vårt ursprung till idag är "vi" på första plats

Att vara på den här resan tillsammans har varit det mest spännande. Men det finns fortfarande mycket att göra. Vi behöver fortfarande utveckla vårt samhälle och ge varje odlare möjlighet att bli mer kunniga, hållbara och självförsörjande. Vi behöver passionerade och kvalificerade individer som hjälper oss att sprida detta budskap, så att vi alla kan växa högre än vi någonsin trodde var möjligt.

Är du över 18 år gammal?

Innehållet på RoyalQueenSeeds.com är endast lämpligt för vuxna och är reserverat för personer med myndig ålder.

Se till att du är medveten om landets lagar.

Genom att klicka på STIG PÅ, bekräftar
du att du är
18 år eller äldre.